Lesprogramma’s basisonderwijs
Ieder kind op de basisschool is creatief! Samen met jou, wil ik werken om de fantasie en het creatieve denken bij nieuwe generaties te behouden en stimuleren. Dit doe ik door mijn lesprogramma’s basisonderwijs. Als leraar basisonderwijs kun jij het verschil maken. Stimuleer creativiteit niet alleen bij de kunstvakken, maar op alle momenten van de dag.
Ik help je hier graag bij. Voor het onderwijs bied ik verschillende programma’s en trainingen aan om in alle klassen creatief met taal bezig te zijn. Door aan de slag te gaan met creatief schrijven of vernieuwende opdrachten, zitten kinderen op het puntje van hun stoel in plaats van te gapen tijdens een les taal. Leren moet vooral leuk zijn. In september komt mijn eerste kinderboek ‘Avonturen in Boekenatlas’ uit.
De lesprogramma’s basisonderwijs die ik aanbied
Samen een verhaal maken
Dit is een programma voor de groepen 1 t/m 3 om spelenderwijs met taal bezig te zijn. Kinderen luisteren naar een kleuterverhaal, bedenken een verhaal en maken tekeningen bij de opdracht. De activiteit eindigt met een glimlach op het gezicht van de kinderen!
Duur: 120 minuten
Maak een kinderkrant
Een programma om spelenderwijs een krant te maken met echte interviews en artikelen. Kinderen bepalen zelf welke onderwerpen terugkomen en verzinnen de leukste fantasie verhalen. Natuurlijk schrijven we alles met pen en papier. De dag eindigt met waanzinnige creaties!
Duur: 180 minuten
Ontwerp een videogame
Hoe maak je een game? Veel leerlingen realiseren zich niet dat je daarvoor een verhaal moet schrijven over levels, doelstellingen en spelinstructies. Ze bedenken een verhaal, karakters en animaties! Uiteraard allemaal met pen en papier. Leerlingen bedenken hun eigen toekomstige game!
Duur: 120 minuten
Taal in natuurlijke samenhang met wereldoriëntatie en geschiedenis
Het is veel effectiever en kinderen vinden het leuker!
Ik spreek vaak over de geschiedenis van ons land. Belangrijke gebeurtenissen vertel ik in een verhaal. Denk aan de Tweede Wereldoorlog, Watersnoodramp of de Volendamramp. De Tweede Wereldoorlog is een onderwerp wat veel kinderen bezighoudt, maar de impact van bijvoorbeeld uitsluiting van Joden dringt niet altijd door. Mijn verhalen zijn geschreven alsof de leerling het zelf meemaakt. Een kind wordt de tram uitgezet of mag de dierentuin niet meer in. Dit spreekt kinderen veel meer aan. De belangrijkste begrippen leren kinderen op een speelse manier, hierdoor is het voor iedereen interessant en creëer ik bij elke leerling dezelfde basiskennis. Het is een goede manier om taal op een andere manier aan te bieden. Dat gun ik ieder kind!

‘’Those who don’t believe in magic will never find it.’ Roald Dahl
Deze scholen gingen je voor:













